Generació d'una factura en format "facturae" (versió 3.1)
|
|
Instruccions d'ús
|
Aquesta finestra està destinada a la generació d'esborranys i factures en format "facturae" (versió 3.1). Per a això es mostren una sèrie de camps, alguns dels quals l'usuari ha d'emplenar obligatòriament (marcats amb un asterisc: *) i d'altres no editables (amb un fons de color blau) que són merament informatius. A continuació es descriuen detalladament com s'han d'omplir els diferents camps:
|
A la secció "Dades generals factura" es permet introduir dades de caràcter global com ara la data d'emissió, la data i el lloc d'operació o el període de facturació. A més, el sistema assignarà, de manera interna, un identificador únic o "Número de factura" a la factura que s'està generant.
A la secció "Emissor" es pot seleccionar un emissor ja existent (d'entre tots els que prèviament s'hagin emmagatzemat en l'aplicació) o introduir un nou emissor i guardar-lo a la base de dades.
En el primer cas, seleccioneu "Persona jurídica" o "Persona física" i, a continuació, desplegueu la pestanya situada a "Emissor". Finalment, premeu sobre l'usuari desitjat.
En el segon cas, premeu sobre el botó "Nou usuari". Tot seguit, tots els camps de l'emissor es faran editables (fons de color blanc) perquè pugueu introduir-hi les dades del nou usuari. L'únic camp no editable serà "Identificador", el valor del qual l'assignarà internament l'aplicació. Una vegada emplenats tots els camps obligatoris, premeu el botó "Guardar": apareixerà un missatge informatiu sobre l'èxit / fracàs de l'operació.
També és possible esborrar un emissor ja existent, sempre que no hagi estat utilitzat prèviament en cap altra factura o esborrany: n'hi ha prou amb seleccionar-lo i prémer el botó "Esborrar usuari".
La secció "Receptor" és completament anàloga a l'anterior.
A la secció "Detall factura" s'introdueix el(els) concepte(s) que s'han de facturar (taula amb vora de color blau intens). Podeu afegir-hi o esborrar-hi detalls (o conceptes) amb l'ajut de les icones situades a aquest efecte al lateral dret. A més, podeu introduir o esborrar dades globals de la factura com descomptes, càrrecs, documents adjunts, etc. al plafó localitzat sota de la taula de conceptes, amb l'ajut dels botons "Afegir" i "Eliminar" situats al lateral dret. Finalment, a l'apartat "Totals" es mostren a manera informativa els valors numèrics dels diversos camps que formaran la factura.
|
Una vegada emplenats tots els camps obligatoris, hi ha dues possibilitats:
|
Guardar esborrany: S'emmagatzemarà a la carpeta "Esborranys", en espera de ser modificat i/o firmat posteriorment. Un esborrany també pot ser eliminat, si ho desitgeu.
signar: Apareixerà una finestra amb tots els certificats digitals disponibles. Després de seleccionar-ne un, es generarà la corresponent factura amb signatura digital, que quedarà emmagatzemada a la carpeta "Emeses". Una factura emesa no podrà ser eliminada.
|
|
|
|
Introducció de documents adjunts.
|
Si ho desitgeu podeu adjuntar un o diversos documents a la factura que generareu. Per a això premeu la pestanya "Adjunts" situada a la secció "Detall de factura". En prémer el botó "Afegir", es desplegarà una finestra emergent en la qual podreu seleccionar el tipus de fitxer a adjuntar (a "Format") i també la ruta de la seva localització (per a això us pot ajudar el botó "Examinar"). Heu d'introduir obligatòriament, a més, una descripció sobre el document adjuntat. Finalment, podeu escollir incloure (o no) el fitxer adjuntat en l'xml de la factura. En cas afirmatiu, el document es codificarà a binari i passarà a formar part de l'xml; en cas contrari, només es construirà una referència interna entre la factura generada i el fitxer adjuntat. A continuació premeu "Acceptar": el document seleccionat apareixerà a la taula d'adjunts. De la mateixa manera, també podeu eliminar documents adjunts prement "Eliminar".
|
|
Introducció d'extensions.
|
El bloc "Extensió" requereix un coneixement bàsic de l'estructura interna d'un fitxer XML. El format esmentat es compon d'etiquetes que obren i tanquen blocs d'informació esquemàticament. L'especificació de factura electrònica defineix les etiquetes que poden aparèixer als fitxers XML generats. Per agregar noves etiquetes, en primer lloc heu d'indicar a la finestra de "Configuració" el descriptor d'esquema (fitxer XSD) a estendre i l'espai de noms de les etiquetes que s'han d'afegir. Després introduïu el bloc d'informació que voleu inserir a la factura. Ho podeu fer de dues maneres: Posteriorment, premeu "Verificar" per comprovar si la informació introduïda compleix l'esquema definit pel fitxer XSD seleccionat a "Configuració". Si el resultat és positiu, apareixerà un missatge d'èxit i l'esmentada porció de codi passarà a formar part de la factura. Si, al contrari, el resultat és negatiu, es mostrarà un missatge d'advertència (podeu prémer "Ampliar" per obtenir més detalls sobre l'error que s'ha produït) i la informació no s'introduirà a la factura.
|
NOTA
|
Les extensions es poden introduir en tres llocs diferents de la factura:
A escala global de factura, des de la finestra de generació de factures.
A escala de documents adjunts, a la pestanya "Adjunts" situada a la secció "Detall de factura" de la finestra de generació de factures.
A escala de concepte o línia de detall, des de la finestra de generació de conceptes.
|